منتديات مترو
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» حفلات الشيخ ياسين التهامى mp3 للتحميل , تحميل حفلات ياسين التهامى
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالسبت مارس 30, 2024 2:48 pm من طرف الزقم

»  تحميل كتاب شمس المعارف , كتاب السحر الأسود , بحجم 32 ميجا تحميل
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالسبت مارس 30, 2024 2:26 pm من طرف الزقم

» كتاب ( نهايـــــــة العالــــــم ) للدكتور ‘‘ محمد العريفي ‘‘ من أغرب الكتب وأكثرها مبيعا للتحميل المباشر وعلى اكثر من سيرفر علامات الساعة بالصور والخرائط
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالإثنين أبريل 10, 2023 5:37 pm من طرف الزقم

» كلما ابتعدنا
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالخميس نوفمبر 19, 2020 12:46 pm من طرف ربيع محمد

» تحميل جميع البومات ام كلثوم
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالإثنين ديسمبر 16, 2019 10:36 pm من طرف نبيل سويلم

» فيلم القشاش بصيغة 3gp للهواتف المحموله برابط مباشر
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالخميس نوفمبر 28, 2019 4:40 pm من طرف sjody

» المقادير لابن الباديه
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالخميس أكتوبر 24, 2019 7:53 am من طرف ربيع محمد

» تحميل نغمة سلام قول من رب رحيم , نغمة لطفى لبيب سلام قول من رب رحيم للتحميل
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالخميس أكتوبر 17, 2019 9:41 pm من طرف الزقم

» 1000 لعبة من العاب الاتارى بتاعة زمان تعمل على اى جهاز للتحميل على سيرفرات متعدده
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالخميس أكتوبر 17, 2019 8:59 pm من طرف الزقم

» سفينتى*سفينة الحب*السلطان العاشق
افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالخميس أكتوبر 03, 2019 6:27 pm من طرف عماد الصغير

أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم
body onbeforeprint="onbeforeprint()" onafterprint="onafterprint()"onselectstart="return false" oncontextmenu="return false">

افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه

كاتب الموضوعرسالة
نسمة الاسكندرانية
عايز يركب المترو
نسمة الاسكندرانية

افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Empty
مُساهمةموضوع: افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه   افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه Emptyالثلاثاء أبريل 15, 2014 6:32 pm

افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه 58740085356874452741

بصراحة قولت لازم اعمل التوبيك ده بسبب المتاهات على النت والكلام الكتير مره تلاقى علاج معين للمشكلة دى او وصفة معينه وبعدين تلاقى فى مكان تانى ان العلاج اللى انت شوفته ده مضر جدآ وبيسبب كذا وكذا وكذا ومتاهات كتير ومحدش عارف ايه الصح من الغلط مع ان الموضوع ابسط من كدا ومش محتاج كل الخرافات دى
طبعآ نسبة كبيرة من الرجال بتعانى من المشكلة دى وخاصآ فى سن المراهقة وده بيتسبب فى انك مبتعرفش تلبس اللى انت عاوزه مبتعرفش تمارس بعض الرياضات زى السباحة بسبب الأحراج من شكل الصدر وبتأثر على الحالة النفسية لصاحب المشكلة .. بس اوعدك لو حطيت الموضوع فى دماغك شوية ها تتخلص من المشكلة دى بأذن الله مع شوية صبر واصرار بس مش اكتر .. وطبعآ بالنسبة للناس اللى بتفكر فى الجراحة فده بيكون كحل اخيــــــــــــــــــــر اعمل انت كل اللى عليك وفى حالة لو ملقتش نتيجة مع ان ده شبه مستحيل والجملة دى غلط جدآ يبقى ساعتها فكر فى الجراحة

ها نتفق على شوية حاجات بسيطة كدا مع بعض نمشى عليها وان شاء الله النتيجة تبان فى زمن قياسى
اول حاجا اللى قالك ان لعب الحديد لعضلة الصدر ها يخلى شكلها اكبر لأن العضلة بتزيح الدهون ومبتتصلش اتصال مباشر بيها فا انت لازم تخس وتنزل الدهون اللى فى جسمك فى الأول بعدين تلعب حديد فالكلام ده نصه صح ونصه غلط

علشان تخسر الدهون الزايدة او الترهل الموجود فى الصدر سواء كنت ثمين او جسمك متناسق معادا الصدر ها نمشى على نفس الحاجات اللى هنتفق عليها
ابدء بقى علشان شكلكم اتخنقتم منى .. مش حقولك امشى على نظام معين واليوم الأول تاكل كذا والتانى كذا والكلام ده لأنى عارف ان محدش بيقدر يستمر عليه ويشترى اكل معين لكل يوم ومحدش بيكمل فيه فى الأخر وبنزهق

بس كل اللى هقولة شوية ملاحظات كدا صغيرة وبسيطة
1 - لازم تقول فى نفسك انك يا انا يا المشكلة دى علاج تضخم الثدى الرجال بدون بمعنى اصح لازم تكون واثق فى نفسك وواثق انك كل يوم بتتحسن وها توصل للشكل المثالى اللى فى دماغك
2 - ابعد عن اكل الفراخ نهائى مسلوقة مشوية محمرة اى حاجاااااا فراخ لا لأنها اصلا سبب المشكلة دى عند معظم الناس اللى بيعانوا من الترهل فى الصدر خصوصآ جلد الفراخ
3 - اول ما تصحه من النوم على الريق وقبل ما تنام اشرب كوب قرفة بالجنزبيل - يفضل ميكنش فتله - + معلقة عسل ابيض وتدوبها فيه .. طيب ليه العسل الأبيض ؟؟
اولا بيحلى المشروب
ثانيآ ليه دور كبير فى اذابة الدهون
ثالثآ مش هيخليك تحس بدوخة اثناء الدايت
4 - قطع فص توم على جزئين او تلاتة على حسب ما تقدر تبلعة بكوب مايه على الريق - ده مفيد عامآ للتخسيس وليها فوايد كتيرة جدآ -
5 - احنا قولنا اول ما نصحة وقبل ما ننام كوب قرفة بالجنزبيل مع معلقة عسل ابيض طيب قبل الغدا ؟؟ كوب شاى اخضر بدون اضافة سكر او نصف معلقة او معلقة بالكتير
6 - نظام الأكل واللى احتمال يكون عليه شوية جدل بس انا هقولكم على تجارب شخصية
لو قولنا مثلا :: فى اليوم الأول 6 ثمرة موز 2 فطار 2 غدا 2 عشا
تانى يوم 3 تفاحات برده واحدة وواحدة وواحدة
تالت يوم 2 زبادى على الفطار - بس نشيل الوش لأنه بيبقى فيه نسبة دسم كبيرة -
والغدا بطاطسية مسلوقة بشوية كمون وملح - بدون زيت -
العشا طبق سلطة وسط كدا يعنى انا مش بقول على نظام معين وهو الأكل ده وبس لكن حاول انه يكون بنفس الكميات دى ومحتويات شبيها يعنى غير انواع الفاكهه ماشى بس ابعد عن العنب والتين والمانجا
ممكن قطعتين لحمة مسلوقة فى الغدا .. بحيث يكون عدد السعرات اللى داخلة الجسم اقل من اللى خارج وفى نفس الوقت ندى للجسم العناصر المهمة اللى بيحتاجها علشان منحسش بأى نوع من التعب او الضعف يعنى مثلا خصصت يوم للموز فقط لأنه فيه نسبة سكريات مش هتخليك تتعب تانى يوم شيلنا الموز خالص وحطينا تفاح بس لأنه ليه عناصر تانية مفيده جدآ فى التخسيس وللجسم عامآ اتمنى تكون الفكرة واصلة بالشكل المطلوب
7 - ها نمارس نوعين من التمارين واحد منهم اول ما نصحه من النوم قبل الفطار والتانى بعد الغدا بساعتين زى ما انت عاوز
اول نوع من التمرين :: لو انت عايز تخس بشكل عام يبقى تمشى ساعة يوميآ انما لو عايز تخسس الصدر تجرى 30 دقيقة مع تحريك الذراعين وانا بفضل الجرى فى البيت فى المكان مع سماع الأغانى او الموسيقى المفضلة
تانى نوع من التمرين :: بعد اول اسبوع من الدايت ابدء روح جيم وفهم المدرب انك عاوز تخس مش تبنى الصدر او ما تتكلمش معاه خالص وخش واعمل اللى هنقول عليه علاج تضخم الثدى الرجال بدون
ها تلعب 3 تمرينات بس وقبل ما تبدء فى اللعب يستحسن يكون معاك بخاخة فيها خل التفاح وترش وتدلك الصدر قبل ما تبدء لأنه بيفتت الدهون العنيده وبيخليها اسهل فى الذوبان بس لو هتعمل كدا يبقى شرط اساسى تاخد دش بعد التمرين لتجنب اضرار خل التفاح على الجلد
التمرين الأول :: تمرين البار المستوى لعضلة الصدر ها تلعب بوزن خفيف بحيث تكون بتشيله بسهولة وفى نفس الوقت مناسب يعنى مش خفيف اوى ها نلعب 25 تكرار فى 4 مجموعات وناخد 30 ثانية راحة بين كل مجموعة والتانية
التمرين التانى :: نفس الكلام بالظبط بس المرادى البار العالى
التمرين التالت :: اسمه تمرين التفتيح او فى تمرين تانى اسمه التجميع على حسب المتاح فى الجيم واللى اتنين مسئولين عن تحديد شكل الصدر وبرده ها نلعب 25 تكرار بوزن مناسب 4 مجموعات راحة 30 ثانية بين كل مجموعة ومجموعة
اعتقد كدا التمرينات مش كتير ومش ها نتعب اوى اهم حاجا الأستمرار وان شاء الله النتيجة تبان من اول شهر .. طبعآ شهر مش مده قليلة بس دهون الصدر بتكون عنيده وبتاخد وقت على ما تذوب على حسب الحالة ممكن النتيجة تبدء تبان خلال شهر ولحد 6 شهور على حسب الحالة والشكل اللى انت عاوز توصله .

بشوية الحاجات دى باذن الله ميبقاش فى مشكلة وتقدر تلبس اللى انت عاوزه وتمارس الرياضة اللى انت عاوزها بس اهم حاجا علشان تنجح لازم يبقى عندك صبر وحماس وثقة بالنفس
اتمنى اكون افدتكم

افضل طريقة لعلاج تضخم الثدى عند الرجال بدون جراحه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» طريقة عجيبة لعلاج الصداع والارهاق بدون عقاقير (سبحان الله)
» تضخم الثدي عند الرجال >> أسبابه ،، كيف يتم التشخيص له ،، وعلاجه
» طريقة معالجة بطئ الويندوز بدون برامج طريقة سهلة جدا
» احدث طريقة لعلاج الشخير
» طريقة جديده ابتكرها البريطانيون لعلاج الحروق